Saturday 2 June 2007

VKF! Dramaqueen - chilis-meggyes sütemény


Kissé bizonytalanul fogtam neki ennek a süteménynek, ugyanis a gasztroblogok versenyének előző fordulói alaposan feladták a leckét a magamfajta kis tapasztalattal rendelkező kuktának, de végül megszületett a nagy mű, eleget téve a versenykiírásnak és a csoki sem lett elfelejtve =)

A választott fűszer a chili lett, ami Közép- és Dél-Amerikából származik, de a világ minden táján használják szinte. Fő termesztői India, Mexikó (itt mintegy 200 félét termesztenek), Kína, Indonézia és Thaiföld. Legjellemzőbb tulajdonsága, hogy csíp (nahát!), mégpedig a kapszaicinnak köszönhetően, ami sem melegítésre, sem fagyasztásra nem bomlik le. Ez a csípősség azokra az idegekre hat, amelyek a hőingert veszik fel, tartósan érzéketlenné téve azokat. Akit jobban érdekel a téma, az itt olvashat a chili fajtákról.

Ugyan nagy lelkesen vettem pár friss chilit múltkor, ám ezek egészen rejtélyes módon eltűntek, így kénytelen voltam por alakú chilit használni, de szerencsére így is jól lett. Az ötletet a Lindt meggyes-chilis csokoládéja adta, igaz, még nem volt szerencsém kóstolni. Lássuk tehát az alkotást =)

Kakaós sütemény meggyes-chilis öntettel

Tészta

  • 20 dkg liszt
  • 15 dkg margarin
  • 15 dkg cukor
  • 4 db tojás
  • 7 dkg kakaó
  • fél csomag sütőpor
  • meggy
  • 2-3 kk. chili

Öntet:


  • meggylé (én a meggybefőtt levét használtam)
  • 3 ek. cukor
  • keményítő
  • 2 kk. chili

Elkészítés:
A margarint a cukorral és a tojással habosra keverem, majd hozzáadom a kakaót, a chilit és a sütőporos lisztet, végül a meggyet. Kivajazott, kilisztezett tepsibe öntöm, és 180 fokra előmelegített sütőben 35-40 percig sütöm.
A meggylevet a cukorral és a chilivel összefőzöm, besűrítem (a végén adtam hozzá egy fél pohár vizet, mert elég masszív íze lett=)), majd lehűtöm.
Ha mind a kettő lehűlt, megöntözöm a sütit és tálalom. =)

1 comment:

Rossamela said...

Nem Lindt volt az a meggyes-chilis, sőt, meggyhabos-chilis csoki, amit kóstoltam, valami más márka, de nagggyon jó! Mint a mangós-chilis, az talán még érdekesebb.

Jó ez a süti, ugye az sem baj, ha margarin helyett vajjal csinálom meg.