Sunday 1 July 2007

VKF! Komplementer ízek - Mentás-fehércsokis trüffel

Erősen gondolkodóba estem e forduló előtt, ugyanis az előző pályamű is simán belefért volna, de azt már egyszer ellőttem, nincs mese, ki kell találni valami mást =) Na és persze a csoki sem maradhat ki a játékból... Valamikor olvastam egy kis riportot egy bonbonkészítő mesterrel, akkor fogott meg a menta-fehércsoki párosítás, és bár a trüffel mint olyannal már volt egy-két összetűzésem, mégis erre esett a választásom. Na persze most sem volt minden problémamentes, kezdve azzal, hogy nem lett túlságosan mentaíze, az állagával pedig most sem voltam elégedett, de ha már elkezdtem, akkor be is kell fejeznem =) Mindenesetre a trüffelkészítés nem lesz az életem szerves része, nem vagyok az a kísérletezős típus... Jöjjön tehát a recept-ami-közel-sem-tökéletes:

  • 100 g fehércsoki
  • 50 g vaj
  • 0,5 dl tejszín
  • 5 nagyobb mentalevél

A tejszínt felforralom a mentalevelekkel, majd kiszedem azokat. Felolvasztom a tejszínben a fehércsokit és a vajat, majd az egészet bedobom a hűtőbe, hogy megszilárduljon (hát, ez valahogy nem lett százszázalékos=)). Kis golyókat formázok belőle, díszítésnek kókuszreszeléket és mentalevelet használok.

2 comments:

Anonymous said...

Nekem van egy bevált, jól formázható fehércsokis trüffelreceptem, majd karácsonykor írok róla :) De addig is, ezek jó arányok:

10 dkg fehér csoki
3 ek tejszín
1 ek amaretto

3 dkg pirított, darált mandula
2 ek aprított aszalt vagy kandírozott gyümölcs

a hempergetéshez kókusz

Az első hármat megolvasztjuk (éppen csak, nem szabad túlmelegíteni, a fehér csoki főleg kényes erre), a második kettőt belekeverjük, hűtjük, golyózzuk, vagy alufóliával bélelt tálcára öntjük, és szeleteljük, hempergetjük, esszük.

Ez is komplementer, és természetesen fel kell szorozni néhánnyal :))

vidvandre said...

köszi a recipét, lehet, hogy lesz még egy próbálkozásom =D